Blink: Thema klimaatkenners
De afgelopen week heeft groep 5/6 zich bezig gehouden met het weer. Hoe voorspelt een weerman of weervrouw nou het weer. Welke gegevens heb je hier allemaal voor nodig?
De kinderen hebben geleerd dat de volgende zaken erg belangrijk zijn: de temperatuur, de bewolking, neerslag, windkracht en windrichting.
Afgelopen maandag hebben de kinderen in groepjes naar het weer van dat moment gekeken en hebben hier onderzoeksvragen over beantwoord. Ook moesten ze proberen om het weer voor na schooltijd die dag te voorspellen. Op dinsdag mochten ze hun voorspelling in de groep presenteren als heuse weermannen en -vrouwen.
Vier kinderen in groep 5/6 hebben een stuk geschreven over wat deze hebben gedaan met het thema: Klimaat.
KLIMAAT We moesten zelf een weerbericht maken. We gingen naar buiten om het weer te voorspellen. Iemand uit je groepje waar je mee samen zat, moest het weer bericht presenteren voor de klas. En toen we naar huis gingen moesten we kijken of het weer wat we voorspeld hadden klopte. Dit is wat we geleerd hebben over het weer van het klimaat. Het was vooral koud met een beetje koud en met een klein beetje zon. Het was windkracht 2. Dit was de geschiedenis van Sevval en Isabella. EINDE.
Het weer bij juf Anneke moesten de groepjes een weerbericht maken voor de volgende dag. We moesten het weer presenteren. De groepjes moesten in het werkboek opschrijven, hoe de wolken er de volgende dag uitzagen. Bij het weer presenteren, gaf Mees advies over hun presentatie. Één groepje had geen weerpresentatie gemaakt. De les was echt super!!!!
Geschreven door Tobias en Noah