Nieuws uit groep 1/2

dinsdag 24 september 2019

Groep 1/2
Al weer de vierde week. Dat kunnen we merken, want de kinderen zijn al aardig aan de nieuwe groep gewend. De meeste kinderen kennen de namen van hun klasgenoten, weten hun weg te vinden en spelen al fijn samen.
We hebben samen toverspreuken voor een fijne klas opgesteld. Hebben jullie ze al zien hangen? We zijn er nog mee aan het werk. Het wordt nog een echte toverlijst!

Vanmorgen is het nieuwe project begonnen. We hebben als inleiding al wat liedjes geleerd. Er zijn weer nieuwe boeken en aan het eind van de week worden de speelhoeken ook aangepast. Vrijdag hebben we een super leuke introductie voor de speelhoek met het vliegtuig.

Onze doelen
We werken nog steeds aan het lezen van getallen en het direct herkennen van de dobbelsteenpatronen. Voor de kinderen die tot 6 al goed kunnen gaan we door naar 12 of zelfs 18.
De dagen van de week blijven belangrijk. Ook sorteren we voorwerpen van groot naar klein, hoog naar laag enz. Groep 2 werkt hieraan d.m.v. doelenkaarten.
We werken nog steeds aan bouwtekeningen. We spelen ook allerlei spelletjes met de vormen: cirkel, driehoek, vierkant en rechthoek. Benoemen, vormen voelen, vormen herkennen in andere voorwerpen, zoals verkeersborden.

Natuurlijk werken we ook met boeken en tekstbegrip; kinderen mogen vertellen en we leren woorden die te maken hebben met het thema vervoer.

Excursie naar het Stoomdepot in Beekbergen
Op woensdag 2 oktober gaan we naar het stoomdepot in Beekbergen. We hebben nog vervoer nodig voor 4 kinderen. Wie helpt ons?
We vertrekken om 9 uur en zijn rond 11 uur op school.

Als we weer op school zijn gaan de kinderen direct wat drinken, want dat nemen we niet mee naar de stoomtreinen. Voor ouders is er koffie. Willen jullie eraan denken dat de kinderen vies kunnen worden in het stoomdepot? Er kan smeer en roet op de kleding en schoenen komen. Dus voor kinderen en begeleiders geldt: kleren aan die vies mogen worden! Een scheurtje hier of daar vinden we geen probleem, geef die oude broek of jas maar aan.

Delen via